måndag 2 mars 2009

objektiv.

köpte mig ett objektiv idag 70-300. Riktigt nöjd med det lagom stort och ser mer "proffsigt" ut. sen blev jag lite besviken på Ellen "propellern" på Elgigantens kund servis påstog att objektivet inte fanns hemma ute i folkesta och tyckte att jag skulle beställa ett av henne för nästan dubbla priset. Men jag och mamma tog bilen till folkesta och tittade OCH hittade ett sigma 70-300 med macro. Men som sagt (det finns ju inte hemma vill ni beställa?) är  väl någe hon får pengar för om man köper det av henne. 

2 kommentarer:

Pierre Pocs sa...

Kul med ett nytt objektiv! Själv tycker jag att 70-300 är en rätt trist brännvid, men har också ett som tyvärr är oskarpt som attan. Men klart det finns situationer när det är bra att ha. Ett macro däremot vill jag själv ha. Kanske ett Sigma 100 2,8 som är bra till både porträtt och myror ;)

Sebastian Skog sa...

tänkte att jag skulle köpa till mig flera objektiv, och så får jag väl se ifall jag hittar några myror;)